Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Kontrast
Przedszkole Miejskie "Strzemięcin" w Grudziądzu
Strona główna  /  Jadłospis
Jadłospis

Przykładowy jadłospis

 

  • PONIEDZIAŁEK

ŚNIADANIE Herbata z sokiem z żurawiny, kanapka z chleba żytniego z polędwicą sopocką, pomidorem, kiszonym ogórkiem, kiełki rzodkiewki,  kanapka z chleba amarantus z twarogiem ze śmietaną na słodko.

OBIAD Zupa szpinakowa z grzanką, kotlety z jajek,  sos pomidorowym, ziemniaki z zielonym koprem, fasolka szparagowa  z wody, woda z plastrami pomarańczy i cytryny.

PODWIECZOREK Wafle andruty z kremem toffi ,  mielonymi orzechami włoskimi, i rodzynkami, jabłko, herbata koperkowa

  • WTOREK

ŚNIADANIE Herbata z cytryną, bułka śniadaniowa z masłem, sałatka z szynki, ananasa, kukurydzy i sera, kanapka z chleba maślankowego z dżemem malinowym, ½ gruszki.

OBIAD Zupa ogórkowa zabielana śmietaną, kotlet schabowy panierowany, ziemniaki z zieloną pietruszką, surówka  z marchwi,  jabłka i pomarańczy, woda z miętą.

PODWIECZOREK Ryż na mleku z dodatkiem tartych jabłek i cynamonu, herbata rumiankowa

  • ŚRODA

ŚNIADANIE Kakao naturalne na mleku, kanapka z chleba żytniego z szynkową, pomidorem i szczypiorkiem, kanapka z   chleba razowego ze świeżym ogórkiem, rzodkiewką, roszponką i kiełkami słonecznika.

OBIAD Zupa pieczarkowo-serowa z mielonym mięsem, placuszki z jabłkami, marchew i gruszka w kawałku, sok pomarańczowy.

PODWIECZOREK Jogurt bananowy własnego wyrobu, jabłko, herbata z cytryną.

  • CZWARTEK

ŚNIADANIE Herbata miętowa, kanapka z chleba żytniego z pastą z makreli wędzonej, koncentratu pomidorowego   i kiszonego ogórka, kanapka z chleba orkiszowego z żółtym serem, paskami czerwonej papryki, plastrami rzodkiewki, rukola.

OBIAD Zupa grochowa z boczkiem wędzonym i majerankiem, makaron łazanki z karkówką, świeżym boczkiem i kapustą kiszoną, mandarynka, 1/2banana, sok jabłkowy

PODWIECZOREK Ptasie mleczko na biszkopcie  (własnego wyrobu) z czarną jagodą i galaretką truskawkową , 1/2 gruszki, herbata rumiankowa.

  • PIĄTEK

ŚNIADANIE Kawa zbożowa na mleku, kanapka z chleba żytniego z szynką gotowaną, pomidorem i kiszonym ogórkiem, kiełki rzodkiewki, kanapka z chleba sojowego z miodem, herbata z cytryną.

OBIAD Zupa koperkowa z laną kluską, kolorowy kociołek z morszczukiem, czerwoną papryką, pieczarką, cukinią, pomidorem i cebulą,  kasza gryczana na sypko, banan, woda z cytryną i miodem.

PODWIECZOREK Jabłko pieczone z marmoladą, herbata malinowa.





  • PONIEDZIAŁEK

ŚNIADANIE Kakao naturalne na mleku, bułka śniadaniowa z żółtym serem i pomidorem,  kanapka z chleba amarantus ze świeżym ogórkiem, plastrami rzodkiewki i paskami czerwonej papryki, kiełki brokuła.

OBIAD Zupa pomidorowa z ryżem i zieloną pietruszką, zabielana, udka z kurczaka w ziołach, rozmaryn, tymianek, oregano, bazylia, ziemniaki z zielonym koperkiem, surówka z selera, jabłka i pomarańczy, woda z cytryną i świeżą miętą.

PODWIECZOREK Gofry z musem z borówki amerykańskiej  i kleksami śmietany,  gruszka, herbata z cytryną.

  • WTOREK

ŚNIADANIE Herbata z sokiem malinowym, kanapka z chleba żytniego z pastą z podwawelskiej i sera ze szczypiorkiem, pomidor, kiszony ogórek, roszponka, kanapka z chleba razowego z dżemem brzoskwiniowym.

OBIAD Zupa groszkowa z grzanką, suflet z karkówki i łopatki w sosie śmietanowo-pietruszkowym, ziemniaki z zielonym koprem, bukiet warzyw z wody (marchew, kalafior, brokuł), woda z miętą i miodem.

PODWIECZOREK Biszkopt z musem jabłkowym ( własnego wyrobu) i lukrem z cukru pudru, herbata koperkowa

  • ŚRODA

ŚNIADANIE Mleko z dodatkiem kawy, kanapka z chleba żytniego z masłem, paluszki cielęce na ciepło, ketchup, kanapka z chleba maślankowego z serkiem topionym, świeżym ogórkiem,  plastrami rzodkiewki i roszponką

OBIAD Zupa fasolowa zabielana śmietaną, kopytka z ciasta ziemniaczanego z boczkiem wędzonym, kapusta kiszona gotowana, sok pomarańczowy

PODWIECZOREK Banan w gorzkiej czekoladzie, herbata koperkowa

  • CZWARTEK

ŚNIADANIE Herbata z sokiem malinowym, kanapka z chleba żytniego z jajkiem gotowanym ze szczypiorkiem, kanapka z chleba sojowego z pastą z makreli wędzonej, kiszonego ogórka, kiełki brokuła

OBIAD Kapuśniak z kiszonej kapusty, zraziki w sosie warzywnym (seler, pietruszka, marchew), ziemniaki z zielonym koperkiem, jabłko, woda z plastrami jabłka, gruszki i pomarańczy z miętą.

PODWIECZOREK Budyń waniliowy z truskawkami, gruszka, herbata

  • PIĄTEK

ŚNIADANIE Płatki kukurydziane na mleku, kanapka z chleba żytniego z pasztetem własnego wyrobu, sałatka z pomidora, ogórka kiszonego i szczypiorku, kanapka z chleba orkiszowego z kremem czekoladowym „Nutella”. 

OBIAD Zupa cygańska z czerwonej papryki, pierogi leniwe z twarogiem, masłem i cukrem, surówka z marchwi i jabłka, woda z plastrami cytryny i pomarańczy.

PODWIECZOREK Owoce w kawałkach (pomarańcza, banan, kiwi, gruszka, jabłko, borówka), herbata.

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2021-03-01